Algemene voorwaarden werkgevers

Welkom bij Rondom in Bedrijf, de zorgpartij en zorgpartner voor werkgevers om werknemers gezond en vitaal te krijgen en te houden. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de dienstverlening van Rondom in Bedrijf. Door gebruik te maken van de dienstverlening van Rondom in Bedrijf wordt ingestemd met deze algemene voorwaarden. We raden aan om deze voorwaarden aandachtig te lezen. Ze bevatten belangrijke informatie over alle rechten, verplichtingen en verantwoordelijkheden.

1. Definities 

In deze Algemene Voorwaarden en overeenkomsten van Rondom in Bedrijf worden de hiernavolgende termen in de volgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:

1.a. Rondom in Bedrijf: Rondom in Bedrijf BV, KvK 91523338, Hooge Zijde 17, 5626DC Eindhoven

1.b. Opdrachtgever: de rechtspersoon waarmee Rondom in Bedrijf een overeenkomst heeft gesloten. 

1.c. Werkgever: degene jegens wie een Werknemer krachtens arbeidsovereenkomst of publiekrechtelijke aanstelling gehouden is tot het verrichten van arbeid (waaronder oproepkrachten). In deze Overeenkomst behoort de Werkgever in alle gevallen tot de Opdrachtgever en is de Opdrachtgever verantwoordelijk voor alle verplichtingen van de Werkgever in verhouding tot Rondom in Bedrijf;

1.d. Werknemer: de natuurlijke persoon in dienst van Werkgever die voor de Werkgever arbeid verricht. De Werkgever behoort tot de groep vennootschappen en bedrijven waarvoor de Opdrachtgever met de Overeenkomst expliciet de verantwoordelijkheid op zich neemt jegens Rondom in Bedrijf;

1.e. Aanbod: elke aanbieding (waaronder prijsopgave en offertes) van producten en/of diensten die Rondom in Bedrijf aan een potentiële Opdrachtgever doet. 

1.f. Overeenkomst: de contractuele verhouding tussen Rondom in Bedrijf en Opdrachtgever. 

1.g. Diensten: de diensten die Rondom in Bedrijf op grond van en zoals beschreven in de Overeenkomst levert. 

1.h. Partijen: Rondom in Bedrijf en Opdrachtgever gezamenlijk en ieder afzonderlijk: “Partij”. 

1.i. Schriftelijk: zowel traditionele schriftelijke communicatie als digitale communicatie op te slaan op een duurzame gegevensdrager, zoals e-mailcommunicatie. 

1.j. Algemene voorwaarden: de in dit document vastgelegde algemene voorwaarden zoals van toepassing op alle overeenkomsten tussen Rondom in Bedrijf en Opdrachtgever. 

1.k. (gebruiks)voorwaarden Werknemers: voorwaarden die van toepassing zijn op de relatie tussen Rondom in Bedrijf en Werknemer en die Werknemer voorafgaand aan het gebruik van Diensten zal aanvaarden;

1.l. App: een digitale applicatie waartoe een Werknemer toegang kan krijgen en dat wordt ingezet voor communicatie met Rondom in Bedrijf en ter bevordering van de gezondheid van Werknemers. Voor een nadere definitie wordt verwezen naar artikel 2 van deze Algemene voorwaarden en de Overeenkomst

1.m. Platform: een digitaal platform dat wordt ingezet voor de Werknemer en waartoe de Werknemer toegang kan krijgen ter bevordering van de gezondheid van de Werknemer en de communicatie met Rondom in Bedrijf. Voor een nadere definitie wordt verwezen naar artikel 2 van deze Algemene voorwaarden en de Overeenkomst;

1.n. Bedrijfszorg: zoals in de Overeenkomst nader omschreven en geleverd door bedrijfszorgverleners. Bedrijfszorg is in beginsel bedoeld om een gezonde en veilige werkomgeving te bevorderen, verzuim te voorkomen of te verkorten, en medewerkers zo nodig te ondersteunen bij re-integratie.

1.o Reguliere zorg is zorg die, tenzij anders bepaald, niet onder de Overeenkomst valt en die doorgaans betrekking heeft op medische behandelingen en diagnoses die onafhankelijk van iemands werksituatie kunnen spelen. Bij klachten of aandoeningen die verder gaan dan de werkcontext, dient de medewerker zich te richten tot de reguliere zorg.

2. Toepasselijkheid 

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, onderzoeken, adviezen en werkzaamheden van Rondom in Bedrijf, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Onder “werkzaamheden” wordt mede verstaan het verrichten van diensten of andere prestaties hoe ook genaamd. 

2.2. Indien een met Rondom in Bedrijf gesloten Overeenkomst bepalingen bevat die afwijken van deze Algemene Voorwaarden, gelden die specifieke bepalingen in de Overeenkomst, en blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht. Indien er is afgeweken van deze Algemene Voorwaarden, geldt die afwijking uitsluitend voor de desbetreffende Overeenkomst. 

2.3. Eventuele algemene voorwaarden van Opdrachtgever of partner van Rondom in Bedrijf zijn niet van toepassing tenzij schriftelijk anders overeengekomen. 

2.4 Rondom in Bedrijf is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk of per e-mail aan de Opdrachtgever medegedeeld en treden in werking op de datum die in de mededeling is vermeld. Indien de wijziging leidt tot een wezenlijke verzwaring van de verplichtingen van Opdrachtgever, heeft Opdrachtgever het recht de Overeenkomst op te zeggen binnen 30 dagen na mededeling, tenzij de wijziging noodzakelijk is om te voldoen aan wet- of regelgeving.

2.5. In geval van nietigheid van één of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden om welke reden dan ook niet geldig is, zullen Partijen in overleg een vervangende bepaling vaststellen die de inhoud en strekking van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert. 

2.6. Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, is Rondom in Bedrijf de juridische contractspartij. 

2.7 Op het gebruik door medewerkers van Opdrachtgever van de digitale middelen die onderdeel zijn van de dienstverlening van Rondom in Bedrijf berusten aparte voorwaarden, waaronder het privacy statement en de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op het betreffende digitale middel. De medewerkers van Opdrachtgever dienen akkoord te gaan met deze voorwaarden om de digitale middelen te gebruiken. 

2.8 De Overeenkomst vervangt niet de eventuele behandelovereenkomst tussen de Werknemer en zorgverlener van RondOm in Bedrijf.  RondOm in Bedrijf werkt, indien er behandelingen gaan plaatsvinden, volgens de uitgangspunten van de Wet op de Geneeskundige Behandel Overeenkomst. 

3. Aanbod en totstandkoming van de Overeenkomst 

3.1. Aan aanbiedingen van Rondom in Bedrijf zijn geen rechten te ontlenen, tenzij dit wordt vermeld in de ondertekende Overeenkomst. 

3.2. Aanbiedingen van Rondom in Bedrijf en de door Rondom in Bedrijf opgestelde Overeenkomsten zijn (mede) gebaseerd op de door (potentiële) Opdrachtgever aan Rondom in Bedrijf verstrekte gegevens. Indien blijkt dat de aan Rondom in Bedrijf verstrekte gegevens niet overeenstemmen met de werkelijkheid en/of indien deze gegevens na de verstrekking zijn gewijzigd, komen de gevolgen daarvan, waaronder in ieder geval de financiële, voor rekening en risico van Opdrachtgever en behoudt Rondom in Bedrijf het recht de overeenkomst per direct op te zeggen, eenzijdig aan te passen of een meerprijs in rekening te brengen, zonder enige vorm van schadeloosstelling voor de Opdrachtgever of verplichtingen van Rondom in Bedrijf.

3.3. Een Overeenkomst komt uitsluitend tot stand na rechtsgeldige ondertekening door Partijen van een Overeenkomst. Zolang hiervan geen sprake is, is Rondom in Bedrijf niet verplicht opdrachten uit te voeren of werkzaamheden te verrichten. De ondertekening van een Overeenkomst is ook rechtsgeldig indien deze wordt geleverd via digitale ondertekening via een professionele leverancier van deze dienst.

3.4. Indien de inhoud van de door Partijen ondertekende Overeenkomst (inclusief de daarbij behorende bijlagen) afwijkt van het door Opdrachtgever aanvaarde Aanbod en/of andere correspondentie die aan de totstandkoming van de Overeenkomst vooraf is gegaan, geldt uitsluitend de inhoud van de door Partijen ondertekende Overeenkomst (inclusief de daarbij behorende bijlagen), tenzij naar de redelijke mening van Rondom in Bedrijf er sprake is van een evidente vergissing of schrijffout. 

4. Diensten

4.1. Rondom in Bedrijf biedt verschillende Diensten aan, die elk een eigen niveau van ondersteuning en bedrijfszorg bieden aan Opdrachtgever en diens Werknemers. Rondom in Bedrijf heeft combinaties van deze diensten samengevat in verschillende standaard pakketten. Deze pakketten kunnen van tijd tot tijd worden aangepast, uitgebreid of vervangen. Indien dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn, gelden de artikelen 5.10 en 5.11. Daarnaast kunnen maatwerk afspraken worden gemaakt ten aanzien van de te leveren Diensten. 

4.2 De inhoud, tarieven en looptijd van de te leveren Diensten worden vastgelegd in de Overeenkomst en/of bijhorende bijlagen.

4.3 Voor het gebruik van de App en het online Platform van Rondom in Bedrijf kunnen aparte gebruiksvoorwaarden gelden, waarmee de betreffende Werknemers van Opdrachtgever moeten instemmen voordat zij toegang krijgen tot deze digitale middelen (zie ook de Overeenkomst voor een specifieke toelichting, indien van toepassing).

4.4 De Diensten kunnen bestaan uit bedrijfszorgverlening. De dienstverlening van de bedrijfszorgverleners van Rondom in Bedrijf wordt ingezet aan de hand van criteria voor zogenoemde Directe Toegankelijkheid voor de betreffende paramedische discipline en op basis van vigerende beroepsvoorschriften, richtlijnen en protocollen, voor zover deze van toepassing zijn op de geleverde of voorgestelde bedrijfszorg. Binnen deze kaders handelen de bedrijfszorgverleners autonoom en naar de stand van de wetenschap en praktijk. Het ontvangen van bedrijfszorg is noch door de medewerker noch door de Opdrachtgever opeisbaar. 

Afbakening van Bedrijfszorg binnen RondOm In Bedrijf (RIB)

Definitie Bedrijfszorg: Bedrijfszorg binnen RIB omvat preventieve, curatieve en duurzame zorgactiviteiten die primair gericht zijn op het behouden, herstellen en verbeteren van de gezondheid, inzetbaarheid en vitaliteit van medewerkers in relatie tot hun werkomstandigheden en verplichtingen. Deze zorg is nadrukkelijk gekoppeld aan het functioneren en welzijn op het werk

Kenmerken van Bedrijfszorg
De zorg valt onder het RIB-aanbod indien deze:

a. Preventief of curatief gericht is op het werkvermogen;

b. Direct voortkomt uit de arbeidscontext of werkgerelateerde klachten;

c. Wordt uitgevoerd binnen of in directe relatie tot de werkomgeving;

d. Gericht is op duurzame inzetbaarheid, vitaliteit en productiviteit.

Uitsluitingen van Bedrijfszorg
De volgende zorgvragen vallen buiten het kader van RIB:

a. Gezondheidsklachten die geen aantoonbare relatie hebben met het werk of de werkcontext;

b. Puur privé-gerelateerde aandoeningen zonder werkimpact;

c. Langdurige medische zorgtrajecten of behandelingen die behoren tot het reguliere zorgdomein (zoals ziekenhuiszorg of langdurige GGZ);

d. Interventies met een primair medisch-specialistisch of langdurig revalidatief karakter, tenzij er aantoonbaar een directe relatie is met werkgerelateerde oorzaken of terugkeer naar werk.

      Grijze gebieden en professionele beoordeling
      In de praktijk kunnen zich situaties voordoen waarbij de relatie tussen de klacht en het werk niet zwart-wit te bepalen is. In dergelijke gevallen ligt de beoordeling bij de betrokken zorgprofessionals van RIB. Zij bepalen – op basis van triage, professionele inschatting en overleg met betrokkenen – of en in welke mate de klacht (nog) binnen het kader van bedrijfszorg valt.

      Beperking in duur en intensiteit
      Indien er sprake is van langdurige zorgtrajecten, zoals bij postoperatieve revalidatie (bijv. voor een kruisbandletsel), geldt dat RIB de inzet beperkt tot de duur die in redelijkheid nodig is om te komen tot adequate werkhervatting. Verdere zorg kan worden overgedragen aan reguliere zorgstructuren of voor eigen rekening van de medewerker zijn, tenzij hierover expliciet aanvullende afspraken zijn gemaakt.

      Samenvattend:
      Rondom In Bedrijf richt zich op zorg die specifiek en expliciet gericht is op het behoud of herstel van werkvermogen, duurzame inzetbaarheid en vitaliteit in relatie tot werk. Zodra de zorgvraag deze werkgerelateerde context mist en puur gericht is op algemene gezondheid zonder directe koppeling aan arbeidsomstandigheden, valt deze zorg buiten het RIB-concept van bedrijfszorg.

      4.5. Hoewel de Diensten zijn ontworpen om de gezondheid en vitaliteit van Werknemers te bevorderen, wordt geen garantie gegeven op een bepaald, gewenst of verwacht (gezondheids)resultaat. De effectiviteit kan afhankelijk zijn van diverse factoren, waaronder persoonlijke inzet en externe omstandigheden.

      5.  Uitvoering van de overeenkomst 

      5.1. Rondom in Bedrijf zal de in de Overeenkomst overeengekomen Diensten naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de redelijkerwijs te verwachten eisen van goed vakmanschap uitvoeren. 

      5.2 Met betrekking tot de duur en frequentie van de inzet van de bedrijfszorgverleners van Rondom in Bedrijf worden de professionele en algemeen geaccepteerde doelmatigheidscriteria in acht genomen zoals deze staan verwoord in de vigerende beroepsvoorschriften, richtlijnen en protocollen voor zover deze van toepassing zijn op de geleverde of voorgestelde bedrijfszorg.  

      5.3 Rondom in Bedrijf en de bedrijfszorgverleners van Rondom in Bedrijf kunnen op basis van de criteria zoals genoemd in artikel 4, 5.1 en 5.2, een advies verstrekken om contact op te nemen met reguliere zorgverleners zoals dat normaliter in de reguliere zorg ook gebeurt. Als onderdeel van het advies zal Rondom in Bedrijf, in lijn met de afspraken in de Overeenkomst, opnemen welke kosten Rondom in Bedrijf vergoed aan de medewerker voor het behandeltraject. Overige kosten die ontstaan na opvolging van dit advies maken geen onderdeel uit van de overeenkomst tussen Opdrachtgever en Rondom in Bedrijf. Rondom in Bedrijf draagt geen aansprakelijkheid voor de kwaliteit en/of capaciteit van de externe partij waarna wordt doorverwezen. Rondom In Bedrijf zal de werknemer informatie geven over wanneer zorg niet binnen de afgesproken bedrijfszorg valt en er sprake kan zijn van eigen betalingen als de zorgverzekeraar deze zorg niet vergoed.

      5.4 Bij de maximale responstijden geldt dat weekenden en nationale feestdagen niet worden meegerekend.

      a. Maximale responstijd voor een chat met bedrijfszorgverleners is 24 uur.
      b. Maximale wachttijd voor uitgebreid online contact (niet zijnde de chat) met een zorgprofessional is 4 weken vanaf de aanmelddatum.  
      c. Maximale wachttijd voor uitgebreid fysiek contact met een zorgprofessional is 6 weken vanaf de aanmelddatum.

      5.5. De middelen die nodig zijn gedurende onderzoek en/of behandeling zijn geen onderdeel van het integrale tarief en worden indien van toepassing, in afstemming met de Opdrachtgever extra in rekening gebracht, met uitzondering van therapeutische zolen met een max van 1x per drie jaar per werknemer en onderzoeksmaterialen in het kader van het periodiek medisch onderzoek (PMO).

      5.6. Rondom in Bedrijf is gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk over te dragen aan een derde, zonder voorafgaande toestemming van Opdrachtgever, mits de belangen van Opdrachtgever daardoor niet wezenlijk worden geschaad.

      5.7. Het is Rondom in Bedrijf toegestaan (deel) werkzaamheden te laten verrichten door of uit te besteden aan derden alsmede verbintenissen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde. Dit heeft geen invloed op de afgesproken vergoedingen. 

      5.8. Opdrachtgever is gehouden al datgene te doen en te laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken. In het bijzonder draagt Opdrachtgever er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Rondom in Bedrijf aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig worden verstrekt.

      5.9. Opdrachtgever draagt er verder zorg voor dat zijn (direct of indirect) aan Rondom in Bedrijf aangeleverde (persoons-)gegevens, bedrijfsinformatie en/of overige informatie van derde(-n) actueel, accuraat, juist en volledig is. 

      5.10. Indien Opdrachtgever niet, niet tijdig of niet volledig voldoet aan diens verplichting om Rondom in Bedrijf informatie te verstrekken of indien die informatie niet juist is, komen de financiële en andere gevolgen daarvan voor rekening en risico van Opdrachtgever, ook in het geval Rondom in Bedrijf in verband daarmee te kort schiet in de nakoming van haar verplichtingen uit hoofde van de met Opdrachtgever gesloten Overeenkomst. 

      5.11. De inhoud van de Overeenkomsten van Rondom in Bedrijf en/of de benaming daarvan kan door Rondom in Bedrijf eenzijdig worden aangepast/gewijzigd in verband met gewijzigde of nieuwe wetgeving en/of door Rondom in Bedrijf noodzakelijk geachte aanpassingen van de door Rondom in Bedrijf verleende diensten. In geval van aanpassing/ wijziging van de inhoud van de Overeenkomst zal Rondom in Bedrijf Opdrachtgever daarover zo spoedig mogelijk informeren. Deze eenzijdige wijzigingsbevoegdheid kan alleen plaatsvinden teneinde te voldoen aan wetgeving, verzekerings- of protocol-eisen of ter waarborging van de kwaliteit van zorg en bescherming van medewerkers. Overige wijzigingen van de Overeenkomst zullen altijd na overleg met Opdrachtgever plaatsvinden.

      5.12. Indien de inhoud van de Overeenkomst is gewijzigd op de voet van het in het lid 5.10 van dit artikel bepaalde, is Opdrachtgever niet gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen of op andere wijze te beëindigen. 

      6.  Duur, opzegging en verlenging van de Overeenkomst 

      6.1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, worden Overeenkomsten gesloten voor onbepaalde tijd. De Overeenkomst voor onbepaalde tijd kan te allen tijde door iedere Partij en/of Partijen worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van zes maanden, gerekend vanaf het moment van opzegging. 

      6.2. Opzegging kan uitsluitend schriftelijk rechtsgeldig plaatsvinden.  

      7. Annulering van Diensten 

      7.1. Afzeggingen, niet verschijnen, niet meewerken, het stellen van aanvullende c.q. afwijkende wensen, eisen en voorwaarden, dan wel het naar het oordeel van Rondom in Bedrijf en bedrijfszorgverleners van rib niet (verder) onderzoekbaar zijn van Werknemers van Opdrachtgever komen voor risico van opdrachtgever en geven geen recht op korting of niet betaling van de overeengekomen vergoeding. 

      7.2 Indien een specifieke werknemer een online en/of fysieke afspraak met een bedrijfszorgverlener niet tijdig (dus tenminste 24 uur voor de afspraak) annuleert kan Rondom in Bedrijf voor de gereserveerde tijd een bedrag van €50,00 per voorval in rekening brengen bij Opdrachtgever voor iedere daaropvolgende keer dat de werknemer in datzelfde jaar een afspraak annuleert.

      8.  Prijzen en prijswijziging 

      8.1 Indien er sprake is van buiten de invloedssfeer van Rondom in Bedrijf liggende prijsverhogende factoren, die zijn ontstaan na het doen van een aanbod of na de totstandkoming van een Overeenkomst en/of indien de inhoud van de geldende Overeenkomst is gewijzigd, is Rondom in Bedrijf gerechtigd de prijzen van haar Diensten en/of de Overeenkomst te verhogen en in dat geval is Opdrachtgever verplicht die verhoogde prijs te voldoen. Opdrachtgever is niet gerechtigd de Overeenkomst in verband met die prijsverhoging op te zeggen, tenzij de prijsverhoging meer dan 5% bedraagt. Een prijsverhoging van meer dan 5% zal uiterlijk een maand voorafgaand aan de ingang van de prijsstijging worden medegedeeld aan Opdrachtgever. 

      8.2 Niettegenstaande artikel 8.1 is Rondom in Bedrijf in geval van een Overeenkomst gerechtigd de overeengekomen prijzen ieder nieuw kalenderjaar aan te passen. Rondom in Bedrijf heeft het recht haar tarieven aan de hand van het CBS-prijsindexcijfer voor de CAO-lonen te indexeren. 

      8.3. Rondom in Bedrijf is te allen tijde gerechtigd om omzetbelasting (BTW) welke ten onrechte niet in rekening is gebracht alsnog te factureren. 

      8.4 Er vindt door Rondom in Bedrijf, door Opdrachtgever en/ of door de werknemer van Opdrachtgever geen ontdubbeling plaats vanuit de basisverzekering of aanvullende zorgverzekering van de individuele werknemer.  

      9.  Betaling 

      9.1 Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum. Bij overschrijding van deze termijn is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is de wettelijke handelsrente verschuldigd.

      9.2 Indien en zolang Opdrachtgever in gebreke is met de nakoming van diens betalingsverplichtingen, is Rondom in Bedrijf niet verplicht de door Opdrachtgever gegeven dienstverlening uit te voeren. Rondom in Bedrijf is dan gerechtigd haar verplichtingen uit hoofde van de met Opdrachtgever gesloten Overeenkomst op te schorten. De gevolgen daarvan komen geheel voor rekening en risico van Opdrachtgever. De Opdrachtgever informeert haar medewerkers over de opgeschorte dienstverlening door Rondom in Bedrijf. De bedrijfszorgverleners informeren de Werknemers die op dat moment in zorg zijn van de situatie en geven advies over mogelijke alternatieven. 

      9.3 Het is Opdrachtgever niet toegestaan om diens betalingsverplichtingen jegens Rondom in Bedrijf te verrekenen met eventuele vorderingen op Rondom in Bedrijf, dan wel diens betalingsverplichting op te schorten, tenzij Rondom in Bedrijf Opdrachtgever daarvoor van tevoren schriftelijk toestemming heeft verleend. 

      9.4 Indien betaling van het verschuldigde bedrag niet, niet tijdig of niet volledig plaatsvindt en Rondom in Bedrijf, in of buiten rechte, kosten maakt ter verkrijging van het nog verschuldigde, waaronder onder meer wordt verstaan de kosten voor het versturen van ingebrekestellingen en aanmaningen, is Opdrachtgever daarvoor aan Rondom in Bedrijf een vergoeding verschuldigd die wordt berekend overeenkomstig de geldende Wet Incassokosten. 

      9.5  Betaling van een factuur strekt in de eerste plaats in mindering op de buitengerechtelijke kosten, vervolgens in mindering op de verschenen rente en tenslotte in mindering op de opeisbare hoofdsommen die het langst openstaan en de lopende rente, ook als Opdrachtgever bij diens betaling vermeldt dat die betrekking heeft op een latere factuur. 

      10.  Administratie 

      10.1. Opdrachtgever regelt de administratie in verband met de ziek- en herstelmeldingen, verzuimbegeleiding en de re-integratie (verder te noemen: de administratie) in eigen beheer, eventueel uitbesteedt aan een externe leveranciers (zoals Arbodienst of bedrijfsarts). Als dan;

      a. draagt Opdrachtgever er zelf zorg voor en ziet Opdrachtgever erop toe dat deze administratie op een kwalitatief goed niveau is ingericht en functioneert; 

      b. zijn noch Rondom in Bedrijf noch de werknemers van Rondom in Bedrijf die voor Opdrachtgever werkzaam zijn of werkzaam zijn geweest, aansprakelijk voor schades die voortkomen uit tekortkoming in het handelen of nalaten van de administratie, zoals bijvoorbeeld de termijnbewakingen in het kader van de Wet Verbetering Poortwachter en de doormelding aan UWV c.q. ziekteverzuimverzekeraar, waardoor voor Opdrachtgever of/en Werknemers van Opdrachtgever schade ontstaat; 

        c. Werknemer is zelf verantwoordelijk, voor het wel of niet opvolgen van de adviezen die door Rondom in Bedrijf c.q. door werknemers van Rondom in Bedrijf die voor Opdrachtgever werkzaam zijn of zijn geweest, zijn uitgebracht en die door de administratie aan de betrokkenen bij Opdrachtgever zijn gecommuniceerd.

        11.  Termijnen 

        11.1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, heeft een door Rondom in Bedrijf in verband met de uitvoering van een verbintenis opgegeven termijn slechts een indicatieve strekking en zal deze nimmer te beschouwen zijn als een fatale termijn, ook niet indien het gaat om een uiterste termijn. Indien Rondom in Bedrijf een termijn heeft overschreden, treedt verzuim pas in wanneer Rondom in Bedrijf in gebreke wordt gesteld bij een schriftelijke aanmaning waarbij Rondom in Bedrijf een redelijke termijn voor de nakoming wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft. 

        12.  Overmacht 

        12.1. Onder overmacht wordt in deze voorwaarden verstaan omstandigheden die de nakoming van de verbintenis verhinderen en die niet aan de schuld van Rondom in Bedrijf te wijten zijn, noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van Rondom in Bedrijf komen. Onder dergelijke omstandigheden worden in ieder geval, doch niet uitsluitend verstaan: oorlog, oorlogsgevaar en oproer, terroristische aanslagen, natuurrampen, belemmerende maatregelen van binnenlandse en buitenlandse overheden, sabotage, werkstaking, vervoersstremmingen, tekortkomingen van leveranciers van Rondom in Bedrijf ter zake de leveringen van goederen en/of diensten, computerstoringen (waaronder internet, intranet en emailverkeer), bedrijfsstoringen (bijvoorbeeld ten gevolge van brand, hackersaanval  het verloren zijn gegaan van gegevens etc.), epidemieën, niet beschikbaarheid van personeel, zoals maar niet beperkt tot in geval van ziekte, en wanneer het bedrijf van de Opdrachtgever fuseert of wanneer er binnen het bedrijf van de Opdrachtgever sprake is van een bedrijfsovername, reorganisatie of wijziging van bedrijfsactiviteiten. 

        12.2. Indien Rondom in Bedrijf niet toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen (overmacht) is Rondom in Bedrijf niet aansprakelijk. Voor zover nakoming nog niet blijvend onmogelijk is, worden haar verplichtingen opgeschort. Indien de periode, waarin door overmacht nakoming niet mogelijk is langer duurt of zal duren dan twee maanden, zijn beide partijen bevoegd de Overeenkomst te annuleren, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat. 

        12.3. Indien Rondom in Bedrijf bij het intreden van de overmacht gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of indien Rondom in Bedrijf alsdan slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is Rondom in Bedrijf gerechtigd de reeds verrichte c.q. nog te verrichten diensten te factureren en is Opdrachtgever verplicht de desbetreffende factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst. 

        12.4. Rondom in Bedrijf is gerechtigd een beroep te doen op overmacht indien de niet toerekenbare omstandigheid die de nakoming van haar verbintenis verhindert intreedt, nadat Rondom in Bedrijf aan haar verplichtingen had moeten voldoen. 

        13.  Ontbinding, opschorting en schadevergoeding 

        13.1. Indien Opdrachtgever in gebreke is met de betaling van enig aan Rondom in Bedrijf verschuldigd bedrag of enige andere verbintenis jegens Rondom in Bedrijf niet, niet geheel, niet tijdig of niet behoorlijk is nagekomen, indien Opdrachtgever surséance van betaling aanvraagt of het faillissement van Opdrachtgever is aangevraagd, indien Opdrachtgever verzoekt om toepassing van de schuldsaneringsregeling, indien Opdrachtgever aan diens schuldeisers een buitengerechtelijk akkoord aanbiedt, indien te laste van Opdrachtgever enig beslag wordt gelegd, indien de door Opdrachtgever gedreven onderneming wordt geliquideerd, feitelijk wordt gestaakt, het aantal medewerkers waar de overeenkomst op van toepassing is materieel daalt of de onderneming buiten Nederland wordt gevestigd, heeft Rondom in Bedrijf het recht de Overeenkomst zonder ingebrekestelling en/of rechterlijke tussenkomst te ontbinden, onverminderd het recht van Rondom in Bedrijf om vergoeding van kosten en schade te vorderen. 

        13.2. Indien één van de gevallen genoemd in het vorige lid van dit artikel zich voordoet of dreigt voor te doen, is Opdrachtgever verplicht Rondom in Bedrijf hiervan terstond schriftelijk in kennis te stellen. Indien Rondom in Bedrijf goede gronden heeft om te veronderstellen dat één of meer van de in het vorige lid van dit artikel genoemde gevallen zich voordoet en Opdrachtgever desgevraagd weigert Rondom in Bedrijf daarover opheldering te verschaffen of niet reageert op een daartoe strekkend verzoek, is Rondom in Bedrijf eveneens gerechtigd de Overeenkomst zonder ingebrekestelling en/of rechterlijke tussenkomst te ontbinden, onverminderd het recht van Rondom in Bedrijf om vergoeding van kosten en schade te vorderen. 

        14.  Aansprakelijkheid 

        14.1. In geen geval is Rondom in Bedrijf aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. 

        14.2. Indien Opdrachtgever zich, al dan niet op advies van Rondom in Bedrijf, voor verdere behandeling/ advies tot een derde partij wendt, geldt tussen Opdrachtgever en die derde partij volledige contractsvrijheid en is Rondom in Bedrijf geen partij bij zodanige overeenkomst, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Rondom in Bedrijf is jegens Opdrachtgever nimmer aansprakelijk indien de derde partij tekortkomt in de nakoming van haar verplichtingen uit hoofde van die overeenkomst of een onrechtmatige daad jegens Opdrachtgever pleegt, ook niet indien Rondom in Bedrijf met die derde partij een samenwerkingsrelatie heeft. 

        14.3. Opdrachtgever vrijwaart Rondom in Bedrijf voor alle aanspraken van derden (waaronder Werknemers) ter zake van door Rondom in Bedrijf uitgevoerde overeenkomsten, tenzij rechtens komt vast te staan dat deze aanspraken een gevolg zijn van opzet of grove schuld van Rondom in Bedrijf en Opdrachtgever bovendien aantoont dat Opdrachtgever ter zake geen enkel verwijt treft. Deze vrijwaring betreft niet behandelovereenkomsten tussen Werknemers en Rondom in Bedrijf.

        14.4. Alle rechtsvorderingen jegens Rondom in Bedrijf uit hoofde van wanprestatie of onrechtmatige daad verjaren twaalf maanden na de dag waarop de schade is ontstaan of redelijkerwijs ontdekt kon of had moeten worden, doch uiterlijk twee jaar na de dag waarop Rondom in Bedrijf tekort is geschoten in de nakoming van een verbintenis of de fout is gemaakt waarop de vordering is gebaseerd. 

        14.5. Indien rechtens wordt vastgesteld dat Rondom in Bedrijf aansprakelijk is voor directe schade bij Opdrachtgever wordt de aansprakelijkheid beperkt tot een tarief ter hoogte van 5% van het bedrag dat jaarlijks aan Opdrachtgever in rekening wordt gebracht.

        15. Vertrouwelijke gegevens, geheimhouding en gegevensverwerking 

        15.1. Partijen zijn over en weer verplicht tot vertrouwelijke behandeling van alle informatie en (persoons)gegevens die verband houdt met de uitvoering en/of de inhoud van de Overeenkomst. Partijen zullen deze informatie en (persoons)gegevens niet delen met derden, tenzij de andere Partij (van wie de informatie en/of (persoons)gegevens afkomstig zijn) daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven. Voorgenoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor zover de informatie en/of (persoons)gegevens publiekelijk bekend zijn gemaakt. Daarnaast geldt deze geheimhoudingsplicht niet indien openbaarmaking verplicht is op grond van de wet, een bindende uitspraak van de rechter of een ander overheidsorgaan. Indien een dergelijke verplichting bestaat treden Partijen in overleg over de wijze en inhoud van openbaarmaking. 

        15.2. Partijen dragen er zorg voor dat voorgenoemde geheimhoudingsplicht ook wordt opgelegd aan hun werknemers en eventuele andere personen en derden die werkzaamheden voor hun verrichten. 

        15.3. Het beëindigen van de Overeenkomst zal Partijen niet ontslaan van hun geheimhoudingsverplichtingen die naar hun aard worden geacht ook na beëindiging van de Overeenkomst voort te duren. 

        15.4. Partijen voldoen ieder voor zich en, waar van toepassing, gezamenlijk aan al hun verplichtingen uit hoofde van de (Uitvoeringswet) Algemene Verordening Gegevensbescherming (“(U)AVG”) en alle andere van toepassing zijnde privacywet- en regelgeving (hierna: ‘toepasselijke privacywetgeving’). Partijen zijn verplicht elkaar alle redelijke medewerking te verlenen om de andere partij in staat te stellen haar verplichtingen op grond van de toepasselijke privacywetgeving na te komen. Specifiek heeft de Opdrachtgever de verantwoordelijkheid om een verwerkingsovereenkomst overeen te komen met Opdrachtnemer.

        15.5. Indien zich een inbreuk in verband met persoonsgegevens (datalek) voordoet, zal de Partij bij wie het datalek zich heeft voorgedaan de andere Partij daarover onverwijld, doch uiterlijk binnen 48 uur, informeren. Partijen zullen alle noodzakelijke medewerking verlenen aan het voldoen aan meldplichten en aan het beperken van schade

        15.6 Rondom in Bedrijf is voor haar gehele eigen dienstverlening een zelfstandig Verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de (U)AVG. Indien Opdrachtgever gebruik maakt van het werkgeversportaal van Rondom in Bedrijf, is Rondom in Bedrijf een verwerker namens Opdrachtgever. In dat geval treedt Rondom in Bedrijf op als een verwerker van Opdrachtgever. 

        16.  Intellectueel eigendom 

        16.1. Het uitvoeren van de dienstverlening uit hoofde van de Overeenkomst door Rondom in Bedrijf houdt niet tevens in de overdracht van intellectuele eigendomsrechten die bij Rondom in Bedrijf rusten. Alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan tijdens, of voortvloeien uit, de uitvoering van de dienstverlening en samenwerking met de opdrachtgever uit hoofde van de Overeenkomst behoren toe aan Rondom in Bedrijf. Opdrachtgever krijgt alleen een (beperkte) gebruikslicentie voor de duur van de overeenkomst in geval dit relevant is voor de uitvoering van de Overeenkomst (bijv. voor software, platformen).

        16.2. Opdrachtgever vrijwaart Rondom in Bedrijf voor iedere vordering van een derde en de volledige schade die is gebaseerd op het feit dat door Opdrachtgever aangeleverde gegevens inbreuk maken op een recht van intellectueel eigendom of een ander recht. 

        17. Personeel Rondom in Bedrijf 

        17.1. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om de personen die zijn ingeschakeld door en/of werknemers van Rondom in Bedrijf bij de uitvoering van een Overeenkomst, gedurende de periode van de looptijd der Overeenkomst en tot twee jaar na de beëindiging daarvan, bij Opdrachtgever te werk te stellen / te laten stellen uit hoofde van een arbeidsovereenkomst of anderszins (bijv. door middel van een opdrachtovereenkomst of detachering), tenzij Rondom in Bedrijf Opdrachtgever daarvoor van tevoren schriftelijk toestemming heeft verleend. 

        17.2. Opdrachtgever verbeurt aan Rondom in Bedrijf een boete ad € 1.000, – per (voormalig) door Rondom in Bedrijf ingeschakeld persoon en/of werknemer van Rondom in Bedrijf voor iedere dag dat door Opdrachtgever gehandeld wordt in strijd met het in het vorige lid bepaalde. Rondom in Bedrijf behoudt onverminderd het vorenstaande het recht op vergoeding van de door haar ter zake daadwerkelijk geleden schade. 

        18. Toepasselijk recht, Klachten en Geschillen 

        18.1. Klachten van Opdrachtgever of Werknemer over de dienstverlening van Rondom in Bedrijf dienen schriftelijk te worden ingediend bij het algemeen bekende e-mailadres van Rondom in Bedrijf. Binnen twee weken wordt door Rondom in Bedrijf contract opgenomen om de klacht te bespreken. Opdrachtgever is verplicht alle informatie te verstrekken die Rondom in Bedrijf nodig heeft om de klacht te kunnen beoordelen. Binnen zes weken na het eerste contact tussen Opdrachtgever en Rondom in Bedrijf over de klacht volgt een inhoudelijke reactie waarbij wordt gepoogd de klacht naar tevredenheid af te handelen. 

        18.2. Geschillen tussen Opdrachtgever (inclusief Werknemer) en Rondom in Bedrijf over (de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot) door Rondom in Bedrijf te leveren of geleverde Diensten, kunnen door de Opdrachtgever, de Werknemer en/of Rondom in Bedrijf aanhangig worden gemaakt bij een onafhankelijke geschillencommissie. Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de klager zijn klacht eerst bij Rondom in Bedrijf heeft ingediend. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil binnen 1 maand nadat de klager de interne klachtenprocedure van Rondom in Bedrijf doorlopen heeft, schriftelijk of in een andere door de geschillencommissie te bepalen vorm bij de geschillencommissie aanhangig worden gemaakt. Wanneer de Opdrachtgever of Werknemer een geschil aanhangig maakt bij de geschillencommissie, is Rondom in Bedrijf aan deze keuze gebonden. De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissingen van de geschillencommissie zijn bindend voor Partijen. Voor de behandeling van een geschil is een kleine vergoeding verschuldigd. 

        18.3. Op alle met Rondom in Bedrijf gesloten overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 

        18.4. Eventuele geschillen tussen Partijen zullen indien van toepassing exclusief worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement Oost-Brabant, tenzij een Partij besluit het geschil te laten beslechten door de in artikel 18.2 genoemde geschilbeslechting.

        Rondom in Bedrijf is er voor uw medewerkers

        Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

        Details