Onboarding
Rondom in Bedrijf begeleidt organisaties stap voor stap naar een gezondere werkomgeving. Het onboardingproces is ontworpen om helderheid te geven over onze aanpak. Op deze manier pakken we de samenwerking gestructureerd en effectief aan en zijn de verwachtingen en stappen duidelijk. De onboarding bestaat uit 6 fasen.
Fase 1: Voorbereiding
De eerste fase draait om voorbereiding. Dit begint met het samenstellen van een multidisciplinair projectteam met daarin o.a. een casemanager, communicatiemanager en IT-medewerker van Rondom in Bedrijf. Vanuit uw organisatie is het belangrijk dat vertegenwoordigers van de afdelingen HR en Communicatie betrokken zijn. Samen met het projectteam zullen zij de volgende fasen van het onboardingtraject uitrollen.
Tijdens de voorbereiding worden logo’s en huisstijlrichtlijnen uitgewisseld om de gezondheidsapp en de communicatiematerialen in de juiste stijl te zetten. Alle medewerkers worden ingevoerd in het medewerkersportaal en samen met de organisatie wordt een concrete startdatum vastgesteld.

Fase 2: Interne communicatie
In de tweede fase werkt de communicatiemanager van Rondom in Bedrijf nauw samen met de communicatiemedewerker van uw organisatie. Samen ontwikkelen ze een communicatieplan om medewerkers van uw organisatie bewust te maken van de voordelen en mogelijkheden die de samenwerking met RondOm in Bedrijf biedt en hen enthousiasmeren om actief aan de slag te gaan met hun gezondheid via o.a. de app. Bijvoorbeeld via posters of een video.
Ook wordt besproken hoe externen geinformeerd worden over de samenwerking met Rondom in Bedrijf, bijvoorbeeld via een nieuwsbericht en social media.

Fase 3: Training en uitleg
Deze fase richt zich op het verstrekken van kennis en middelen aan de belangrijkste stakeholders binnen
uw organisatie. Het doel is ervoor te zorgen dat iedereen goed voorbereid is en weet wat er verwacht
wordt. Thema’s en prioriteiten, zoals een gezonde leefstijl of mentale gezondheid, worden in overleg bepaald en er wordt een duidelijke agenda opgesteld met datums voor webinars en evenementen.
Fase 4: De uitrol van het programma
Met de plannen gereed, begint in de vierde fase het daadwerkelijke uitrollen van het programma. Medewerkers worden actief gestimuleerd om deel te nemen en waar nodig ondersteund, bijvoorbeeld door letterlijk op de werkvloer aanwezig te zijn. Campagnes en activiteiten spelen in op gedragsverandering, met als doel gezond gedrag te bevorderen en te verankeren in de bedrijfscultuur.
Fase 5: Eerste evaluatiemoment
Drie maanden na de start volgt een eerste evaluatiemoment. Het projectteam analyseert de voortgang en verzamelt feedback van zowel medewerkers als leidinggevenden. Op basis van deze input worden verbeterpunten geïdentificeerd en doorgevoerd om de samenwerking verder te optimaliseren. Deze evaluatie zorgt ervoor dat het programma blijvend impact maakt.
Fase 6: Jaarlijkse evaluatie
Na een jaar wordt teruggeblikt op de behaalde resultaten. In deze zesde fase worden cijfers en succesverhalen gepresenteerd, zoals verzuimcijfers en het gebruik van de online tools. Daarnaast worden toekomstplannen besproken en nieuwe doelen vastgesteld. De samenwerking wordt officieel bevestigd en vormt de basis voor verdere groei.


Rondom in bedrijf is er voor u en uw medewerkers
Wilt u gezondheid structureel verankeren in uw organisatie en uw medewerkers écht ondersteunen? En hen tegelijk iets extra’s bieden dat bijdraagt aan aantrekkelijk werkgeverschap? We gaan graag met u in gesprek!